تغییرات در خیابان ۲۲ بهمن به زودی

بازدید: 190 بازدید
تغییرات در خیابان ۲۲ بهمن به زودی

دکتر مهدی مرادی معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری کاشان طی گفتگوی اختصاصی با خبرنگار ما در کاشان اظهار داشت: خیابان ۲۲ بهمن حدود ۱۵ سال است که مشکل ترافیک دارد و بر اساس مطالعاتی یک طرفه اعلام شد.

تقاضاهای مردمی و افزایش ترافیک این خیابان در این سال‌ها از جمله ترافیک عرضی که خیابان رحمانی به طرف خیابان‌های سهیل و طالقانی باعث قطعی مکرر در این معبر اصلی می‌باشد،وجود سازمان تامین اجتماعی و کلینیک بوعلی و مساجد باعث جذب سفر بالایی داشته و این باعث می‌شود با توجه به یک طرفه شدن شهروندان در رعایت آن مقداری مشکل داشته باشند.

موضوع دیگر از رونق افتادن کسب و کار کسبه این خیابان می‌باشد که آنها نیز دچار مشکلات معیشتی شدند و از طرفی مشکل ترافیکی نیز حل نشده است

وی در ادامه گفت: موضوع ترافیک این خیابان در چند مرحله بررسی و از سال ۱۴۰۰ وارد دستور کار شده است تا تصمیمی اساسی برای خیابان ۲۲ بهمن و روش کار و اصلاح هندسی و رفع مشکل آن شود .

 طراحی بر اساس مطالعاتی انجام شده

طراحی با این تصویر که خیابان ۲۲ بهمن با توجه به عرض خیابان که ۲۴ متر است ، با این عرض ما نمی‌توانیم حدود پنج و نیم تا ۶ متر پیاده رو داشته باشیم و عرض سوار راه با توجه به ظرفیتی که دارد نسبت به حجم ترافیک جوابگو نبوده .

دور زدن‌های بی‌مورد وسایل نقلیه نیز باعث کندی ترافیک می‌شود نهایتاً با اجرای طرح ریفی یوژ میانی در عرض ۶۰ تا ۸۰ سانتی‌متر و نهایتاً اصلاح هندسی میدان ۱۵ خرداد با توجه به هسته مرکزی میدان که مربوط به سال‌های قبل بوده و با اجرای اصلاح هسته‌ای مرکزی میدان می‌شود با افزایش ۵ برابری و با توجه به اجرای این طرح افزایش ظرفیت در دور میدان و کاهش ترافیک داشته باشیم .ولیکن با کمترین میزان جابجایی اتفاق می‌تواند رقم بخورد

در این طرح سه نقطه پهلوگاه برای تاکسی و اتوبوس و برای مراجعین به بانک‌ها و موسساتی که اطراف میدان ۱۵ خرداد است اجرا می‌شود یک دور برگردان در پایان ریفی یوژ که از خیابان ۲۲ بهمن به میدان ۱۵ خرداد می‌رسد ایجاد می‌شود با توجه به طول خیابان ۲۲ بهمن که ۱۲۰۰ متر می‌باشد دو نقطه دور برگردان یکی مقابل اتاق بازرگانی و یکی مقابل سازمان تامین اجتماعی ایجاد می‌شود

یک دور برگردان هم منتهی به میدان شهید منتظری ایجاد می‌شود برای دور زدن وسایل نقلیه که این کار باعث می‌شود تا از بی‌نظمی در دور زدن‌ها جلوگیری شود و هم اینکه عدالت برای دو طرف رعایت شود.

البته افزایش ظرفیت این خیابان منوط به کاهش ارز پیاده‌روها خواهد بودکه در فاز بعدی به مرور زمان باید انجام شود در فاز اول می‌شود بدون اینکه کاهش عرض پیاده رو داشته باشد با اجرای ریفی یوژ و دور برگردان که در دور برگردان‌ها باید چند درخت هم جابجا شود. ولیکن در این پروژه کمترین میزان جابجایی اتفاق خواهد افتاد

67 / 100
دسته بندی اخبار و وقایع
اشتراک گذاری
نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


سبد خرید

هیچ محصولی در سبد خرید نیست.

ورود به سایت